Essent House In Order. Dit was een dag om nooit te vergeten. Met name omdat je zoveel te zien krijgt in een hele dag en het een interactieve dag is. Je gaat vanuit je Why (Simon Sinek) werken hoe je je droom kan verwezenlijken. Bij ons was het internationaal dus kan je ook nog eens mooi netwerken! We kregen de hele dag verschillende sprekers, mochten een dagstart meemaken en hebben uitgebreid stil gestaan bij hun Customer Journey die ongeveer 3 meter beslaat van een hele muur. Ook hun hele concept over de X-Matrix was erg boeiend, er waren er circa 12 en 1 in de maak voor het overall verhaal. Ook hier weer veel kwetsbaarheid en openheid, dat is zo mooi om te zien! De sessie was van 09:00 – 16:00 uur en omvatte ook een heerlijke lunch waarbij we ook weer even konden socializen en ervaren hoe een ieder in de verbeterreis zit. Wat me ook hier weer is opgevallen is de omgang met het personeel, de instelling en de vrijheid. Lean draait o.a. om autonomie, het hebben van bijvoorbeeld regelruimte, tijd hebben om ook daadwerkelijk te verbeteren. Het zeggen dat je het druk hebt leidt niet tot verbeteringen. Je hebt altijd tijd om te verbeteren. Doe je dat niet, dan loop je alleen maar brandjes te blussen. De dag werd afgesloten met een verhaal van top management die vertelde hoe de reis was en is en waar het hen gebracht heeft. Ik geloof absoluut dat Essent niet de Essent was die het nu is en dat het hen ver heeft gebracht. Bewuste keuzes in elk geval uit hun Customer Journey. Erg boeiend!